Thursday, January 27, 2011

Thank you Allah.

Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

I want to die with my forehead on the ground, the Sunnah in my heart, Allah on my mind, Quran on my tongue and tears in my eyes. Ya Allah, andai tiba hari itu, hari dimana aku sudah tidak lagi bernafas, hari aku dibaluti kain serba putih, Kau permudahkanlah segalanya. Permudahkan aku ketika aku menghadapi sakaratul maut, permudahkan kehidupan aku di alam sana. Ya Allah, terima kasih untuk segalanya. Aku mohon ampun, kadangkala aku lalai, aku terbawa dengan hawa nafsu yang menguasai diri. Ya Allah, terima kasih, terima kasih atas kehidupan yang kau berikan. Terima atas keluarga yang Kau kurniakan, terima kasih atas sahabat yang mendampingi aku. Aku gembira dengan kehadiran mereka walaupun aku selalu menyakiti hati mereka. Aku mohon ampun kadangkala aku tidak menghargai nikmat yang Kau pinjamkan. Aku mudah mengeluh dan memberontak. Ya Allah, jagalah aku, lidungilah dan selamatkanlah aku dunia akhirat. Izinkan aku berada di syurga-Mu.


"The world become worth it, when it is use for the Akhirat."

No comments:

Post a Comment